סוגי מתח חשמל והיכן הם משמשים – מדריך מקוצר

תכנון מערכות חשמל הוא תחום העוסק בפרויקטי תשתיות במתח מסוגים שונים. במה הם נבדלים זה מזה והיכן משמש כל אחד מהם ברמה היומיומית?

פרויקטי תכנון מערכות חשמל נבדלים זה מזה בפרמטרים שונים, בהתאם להיקף ולצורך שהם נועדו לספק עבור המשתמש הפרטי או העסקי. הסיבה להבדלים קשורה במידה רבה למאפייני השימוש, לאור העובדה שמפעל שאחראי על כמות מכונות גדולה יהיה בעל צרכים שונים מאשר אלה של המשתמש הביתי הממוצע. מתח החשמל נמדד בוולטים – כאשר ככל שהמתח גבוה יותר, כך הוא יכול לספק מענה ויכולת הפעלת ציוד ומכשור רבים יותר, בהתאם לצורך כמובן. 

אילו סוגי מתח חשמל עיקריים קיימים, ולאילו צרכים הם משמשים?

מערכות חשמל נחלקות למספר סוגים, בהם מערכות מתח גבוה, מערכות מתח נמוך ומערכות מתח נמוך מאוד. מערכות מתח גבוה הן למעשה מערכות שפועלות במתח חשמל גבוה, ולכן ישמשו בדרך כלל למטרות וצרכים רחבי היקף כמו למשל צרכים תעשייתיים, מפעלים, בתי חולים, בתי חרושת, תחנות טרנספורמציה ועוד. 

מערכות מתח נמוך יפעלו במתח חשמלי שנמוך מאלף וולט וגבוה מ-50, שמתאים לצורכי היומיום של צרכנים פרטיים ולעסקים שונים. לשם ההשוואה, בבתי המגורים בארץ המתח לרוב יהיה 230 וולט. דוגמאות למערכות שפועלות במתח נמוך הן מערכות גילוי עשן, גופי תאורה, מערכות אבטחה או מערכות כריזה. הסוג השלישי הוא כאמור מתח נמוך מאוד, שעומד בדרך כלל על 50 וולט. מונה חשמל או מערכת טלוויזיה שפועלת במאגר סגור, הן שני דוגמאות למערכות שיכולות לפעול במתח כזה. 

כיצד מטופלות מערכות חשמל ומהם הגופים המקצועיים הרלוונטיים בנושא?

בדומה למגוון רחב של מערכות אחרות, גם מערכות חשמל דורשות תחזוקה וטיפול קבועים. מסיבה זו, חשוב לשים לב לכך שחברות המתמחות במערכות חשמל ובקרה, מסוגלות לספק מענה לא רק בשלבי ההתקנה אלא גם בשלב התחזוקה כאשר הוא נדרש. חברת אלקטרה חשמל (אלקטרה me) למשל, מבצעת ומספקת מגוון רחב של מערכות כאלו, לצד טיפול מקצועי ומיומן בכל עניין והיבט שנדרש בהן בהמשך הדרך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top
דילוג לתוכן